Morris Minor in Wheeler Dealer op TV

Even bijkletsen of wat laten zien. De koffiehoek is er de plek voor

Moderators: jan stolp, Michel, Willem

Plaats reactie
Freddy
Morris legende
Berichten: 252
Lid geworden op: za 12 jun 2010 17:02:56

Morris Minor in Wheeler Dealer op TV

Bericht door Freddy »

Vanavond 14 mei om 21 uur op Discovery Channel: Wheeler Dealer met deze keer een Morris Minor
Altijd een leuk programma om te zien, maar vanavond nog een extra reden om te kijken, want Mike Brewer en Edd China pakken deze keer een Traveller aan!
hugosmies51
Morris verslaafd
Berichten: 110
Lid geworden op: wo 26 mei 2010 22:31:04
Locatie: Voorburg

Bericht door hugosmies51 »

Dat is wel humor. Ik heb misschien wel 2 jaar geleden via hun site een keer gesuggereerd om de "iconic" Traveller eens te doen. Nooit wat van gehoord!
Altijd al een Minor gewild. En ik heb er nu een!
Freddy
Morris legende
Berichten: 252
Lid geworden op: za 12 jun 2010 17:02:56

Bericht door Freddy »

Blijkbaar hebben ze je berichtje wel bewaard, Hugo :D

Elke keer dat ik mijn garagedeur open doe, hoop ik ook op zo'n techneut als Edd China, maar helaas.... ik moet het steeds zelf doen...
Teake
Vast meubelstuk van het forum
Berichten: 558
Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
Locatie: Een West

Bericht door Teake »

Bij mij is het de hal deur, ik kan binnendoor naar de werkplaats.
Die van mij staat op een verwarmde vloer, op veilige afstand van de wasmachine.

Maar ik sleutel toch liever zelf, vanavond de richtbalk er weer onder gezet voor de laatste milimeters in het schutbord en de rechter A-stijl.
Iemand die uurtjes schrijft zou dit met vulplaatjes doen, ik met een paar gedoseerde tonnetjes hydrauliek.
nooit klaar met werken
Freddy
Morris legende
Berichten: 252
Lid geworden op: za 12 jun 2010 17:02:56

Bericht door Freddy »

Was wel een leuke uitzending, alhoewel het wel behoorlijk simpel leek te gaan. Zo zag je bv nergens wat ze met de roestige delen deden. Mag hopen dat ze die verwijderd hebben voor de spuitbeurt.

Klussen aan de auto doe ik trouwens ook graag zelf. Zo leer je de auto en de techniek ervan stap-voor-stap kennen. Alleen heb je als hobbymonteur daarvoor veel tijd nodig, omdat je vaak uit moet zoeken hoe iets zit. En tijd is tegenwoordig juist het schaarse...
Zou wel makkelijk zijn als je zo'n Edd China in de garage had die je als vraagbaak kunt gebruiken en die de muurvast vastgeroeste bouten voor je wil losmaken :D
hugosmies51
Morris verslaafd
Berichten: 110
Lid geworden op: wo 26 mei 2010 22:31:04
Locatie: Voorburg

Bericht door hugosmies51 »

Ik heb de uitzending ongeveer half gezien (2e helft). Stom van me dat ik er 10 maanden over heb gedaan (zonder eerst te hoeven demonteren). Het zag er inderdaad wel erg simpel en gelikt uit. Motor even schoonspuiten, nieuwe pakkingen en een verfje (niet eens kleppen hoeven stellen) en het loopt kennelijk weer als een trein. Nieuw hout drie keer lakken met 5 uur droogtijd is mij ook niet gelukt. Ik moet wel zeggen dat een helemaal nieuwe hemelbekleding wel erg mooi is. Ik heb de oude er weer ingezet.
Ik ga de uitzending in de herhaling nog een keer helemaal kijken.
Altijd al een Minor gewild. En ik heb er nu een!
KEEPONMINORING
Vast meubelstuk van het forum
Berichten: 1233
Lid geworden op: ma 14 apr 2008 21:19:06
Locatie: ZEIST

Wheeler dealers

Bericht door KEEPONMINORING »

Ik heb scherp opgelet dit keer. Edd China zei letterlijk dat er honderden man uren in hadden gezeten!
Afbeelding
Henk
Teake
Vast meubelstuk van het forum
Berichten: 558
Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
Locatie: Een West

Bericht door Teake »

Muurvast geroeste bouten?
Komen die dan voor bij een Minor?

Ik had alleen 2 tapeinden van de cilinderkop die ik even warm moest maken, de wielophanging voor ging er net zo snel onderweg als bij mijn Prius een maand of wat terug...

Even de goede sleutel er op, tikje kracht om te lossen, en met het handje er af draaien die moeren van de draagarmen.
Alleen jammer dat die van mij zo krom was, de roestschade valt reuze mee.
nooit klaar met werken
Freddy
Morris legende
Berichten: 252
Lid geworden op: za 12 jun 2010 17:02:56

Bericht door Freddy »

Klopt Henk, ik heb het ook gehoord dat Edd dat zei: honderden uren.
Het blijft natuurlijk een programma van 45 minuten, waarin je nooit een volledige restauratie kunt laten zien...

Voor wie het nog niet gezien heeft:

http://www.youtube.com/watch?v=9hIXVuM064o
Plaats reactie