eerste voetstappen engeland

Even bijkletsen of wat laten zien. De koffiehoek is er de plek voor

Moderators: jan stolp, Michel, Willem

Plaats reactie
Teake
Vast meubelstuk van het forum
Berichten: 558
Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
Locatie: Een West

eerste voetstappen engeland

Bericht door Teake »

Ondanks mijn regelmatige contacten daar, heb ik afgelopen week voor het eerst voet op engelse bodem gezet.
een uurtje in de transit zone van Heathrow, tussenstop vanuit Dallas...

Ik wil nog steeds iets langer, misschien volgende week wel, maar er komt steeds iets tussen.
nooit klaar met werken
paul kwakkenbos
Morris vriend
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 05 nov 2007 17:09:52
Locatie: nieuwkoop

Bericht door paul kwakkenbos »

Iets langer is zeker de moeite waard!
Wij zijn inmiddels vele malen in Engeland geweest, maar met de Morris Centenary was onze Minor voor het eerst weer in Engeland nadat hij daarvandaan in 1954 in delen is vertrokken naar Nieuw Zeeland. Toch wel heel speciaal!
Rein
Morris vriend
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 21 jan 2008 1:54:08
Locatie: Kollumerland

Bericht door Rein »

Leuk,

Onze Minor is in 1961 naar Nieuw Zeeland geexporteerd (CKD). Ook was dit voor deze Morris de eerste keer terug in Engeland. We zijn zelfs nog even langs de voormalige fabriek gereden in Cowley om het een "full circle" te maken.

Rein
paul kwakkenbos
Morris vriend
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 05 nov 2007 17:09:52
Locatie: nieuwkoop

Bericht door paul kwakkenbos »

Dat is helemaal leuk! Wij zijn daar helaas niet aan toe gekomen. Reden temeer om nog eens met de minor de mooie landweggetjes in Engeland te verkennen!
Rein
Morris vriend
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 21 jan 2008 1:54:08
Locatie: Kollumerland

Bericht door Rein »

Veel is er niet te zien van de oude fabriekshallen.
Ik heb begrepen dat er nog Minis gemaakt worden in één van de hallen. Die hebben we gezien, maar die hallen zien er uiteraard uit als moderne fabriekshallen.
We hebben nog even over de rotonde gereden waar een obelisk staat van Alec Issigonis inclusief Morris embleem.
Het idee is gewoon leuk.
Winkelstraat in Cowley zelf is heel multicultureel. Veel leuke winkeltjes dus. Oxford zijn we niet geweest. Maar dat schijnt ook mooi te zijn. Ook zou er nog een museum zijn in die omgeving. Wij moeten ook maar weer eens terug om het beter te bekijken (-;
Teake
Vast meubelstuk van het forum
Berichten: 558
Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
Locatie: Een West

Bericht door Teake »

misschien dat er volgende week nog tijd is, deze week heb ik "half" vrij, collega's op afstand ondersteunen.
Volgende week helemaal, misschien dat ik dan die kant uit ga.
Ik heb maar een week, en wil die dus niet besteden aan dagen achter het stuur.
Mijn vakantie doel is, 06.00 u vertrekken, en uiterlijk 15.00 u aankomst.
Straks de tent eens inspecteren, of alles nog compleet is, zo niet, dan is een B&B of huisje ook prima.

Verder heb ik weinig ervaring met links rijden, in de VS rijdt men ook rechts, en de enkele keer op Cyprus had ik een chauffeur.
nooit klaar met werken
Plaats reactie