Auto uit Engeland invoeren.

Even bijkletsen of wat laten zien. De koffiehoek is er de plek voor

Moderators: jan stolp, Michel, Willem

Plaats reactie
John
Berichten: 8
Lid geworden op: do 24 jan 2013 10:12:03

Auto uit Engeland invoeren.

Bericht door John »

Beste allemaal,

Inmiddels beginnen steeds meer symptonen van het Brittannica virus tot uiting te komen. :(

Een ervan is de drang tot het verzamelen van Brits rijdend metaal. Daarnaast blijkt het virus gemakkelijk overdraagbaar te zijn. :!:

Graag zou ik willen weten hoe je een auto vanuit Engeland kunt invoeren.

Kun je met de engelse nummerplaten erop de veerpont oprijden en de verdere administratie en eventuele keuringen in Nederland regelen :?:
Jeroen '65 kever
Morris vriend
Berichten: 37
Lid geworden op: di 30 jul 2013 17:33:54
Locatie: Oudenbosch

Bericht door Jeroen '65 kever »

John,

Wil je hem zelf rijden dan kun je twee dingen doen. Het eerste is op goed geluk instappen en rijden maar en je van de domme houden. Het is een optie, maar niet de beste. Bovendien zul je je niet gerust voelen, wat zonde van het moment is.

De goeie manier is met een tijdelijk kenteken. Officieel mag een Nederlander in Nederland niet met een buitenlands kenteken rijden, omdat dit een vorm van belastingontduiking is. Hoe het in Engeland zit weet ik niet precies.

Zodra de auto overgeschreven word begint het lastig te worden. Je moet dus zorgen dat je aan de hand van het chassis nummer een verzekering hebt geregeld. Dit is omdat nederlandse verzekeringsmaatschappijen geen engels kenteken kunnen verzekeren. Ik denk dat je dan in ieder geval in Engeland safe zit, want die hanteren geen export kentekens en je bent verzekert. Kom je in Nederland mag je dus geen meter meer rijden. Wat je dus moet proberen is de RDW keuring op de aankoop dag regelen. Op die manier kun je een eendagskenteken krijgen. Deze zijn bedoeld om van thuis naar de RDW te rijden, maar kun je dit combineren dan kun je vanaf de boot naar de RDW toe. Lukt dit je niet kun je nog een 5-daags kenteken regelen. Even googlen levert vast wel iets op, maar er zijn bedrijven die dit regelen.

Bij twijfel kun je altijd nog naar de RDW bellen, maar die weten ook vrij weinig. Ik heb al een paar keer eindeloze discussies gevoerd, waarbij ik gelijk kreeg en hun dus een en ander bij geleerd heb. :lol:
Teake
Vast meubelstuk van het forum
Berichten: 558
Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
Locatie: Een West

Bericht door Teake »

Vroeger had ik daar een simpele maar goedwerkende oplossing voor, een rijbewijs verzekering.
Ik had toen meerdere auto's en een verzekering op rijbewijsnummer.
Op de groene kaart stond diversen.
Er waren voorwaarden aan verbonden, in verband met de technische eisen, maar omdat ik toen automonteur was, gaf dit geen problemen.

Helaas is deze optie gestopt toen in Nederland alle auto's op kenteken verzekerd moesten worden, maar mogelijk kun je nog wel iets dergelijks regelen voor een nieuw aan te schaffen project in het buitenland.

Optie 2 is een transportbedrijf regelen, als er een dieplader bedrijf is wat leeg terug rijdt, is een retourvracht soms behoorlijk interessant,, je hoeft de auto dan hooguit naar het laadpunt te brengen.
Ik heb Wagenborg Nedlift al eens gebruikt voor een retourvracht, hun diepladers kunnen best een Morrisje dragen ;)
En Koopman transport brengt als regel auto's binnen Nederland thuis voor een prijs waar je niet zelf voor wilt rijden.
In dat geval zet je de auto zelf op de boot, of laat dat de verkoper doen, of in combinatie met een Engelse service dienst.
Ga voor transport binnen NL van de haven naar je huis eens uit van 150 euro, overtocht is afhankelijk van welk schip je regelt, en misschien is er zelfs in Engeland wel een transporteur te vinden die de auto naar de boor wil brengen.

Ik heb voor de VS naar huis al eens een voorstel gekregen van minder dan 1000 euro vanaf Californie naar hier, voorwaarde was dat de auto zelfstandig op en af vrachtauto en boot kon rijden.

Op die manier kun je vrij zoeken, en met slechts 1 chauffeur terug rijden.

Of je regelt een bestelbus met ambulance, en rijdt zelf, kun je ook de vracht onderdelen mee terug nemen die er soms bij zit ;)

Overigens ga ik de komende week weer een rondrit door Californië maken, kom ik daar iets tegen, schuif ik dat wel in een kist of container...
nooit klaar met werken
jan stolp
Morris legende
Berichten: 424
Lid geworden op: di 30 okt 2007 22:41:49
Locatie: ijlst

Bericht door jan stolp »

Een paar jaar geleden heb ik een traveller uit Engeland gehaald.Via een verzekeringsmij. heb ik een tijdelijk kenteken gehad (een paar dagen geldig) en met dat kenteken heb ik de auto opgehaald .
Ik had die tijdelijke platen er niet opgedaan maar kwam er zo mee door de douane maar hoe dan ook het was volkomen legaal en de auto was verzekerd .WA.
Als ik me goed herinner ben ik samen met de verkoopster naar een Postoffice gegaan en daar is hij overgeschreven en ben ik dezelfde dag op pad gegaan.
Ik heb het adres ook van die verzekering ,mijn traveller is daar nog steeds verzekerd,mocht je dat willen hebben stuur mij dan maar een PB tje ze willen je graag helpen .
groet Jan
KEEPONMINORING
Vast meubelstuk van het forum
Berichten: 1233
Lid geworden op: ma 14 apr 2008 21:19:06
Locatie: ZEIST

import minor

Bericht door KEEPONMINORING »

Je moet het eens aan Hans van Delft vragen die rijd vrijwel jaarlijks een Minor, of een Landrover de pont af. Telefoonnummer de ledenlijst.
Henk
Plaats reactie