Morris Pickup

Even bijkletsen of wat laten zien. De koffiehoek is er de plek voor

Moderators: jan stolp, Michel, Willem

Plaats reactie
DBD
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 03 jul 2017 21:02:16

Morris Pickup

Bericht door DBD »

Aangezien hier veel kennis zit, en ik zo gek ben geweest om een Morris te kopen..... :D

Mijn naam is Douglas, 44 jaar en gek op m'n Morris Minor. Oud automonteur, autosport ervaring en niet vies om te sleutelen. Voor nu een Morris rijker, stond in Friesland, nu in het warme zuiden. De plannig is om de Morris Minor over 2 jaar over te halen, voor nu krijgt ie eerst zijn nodige groot onderhoud. Op een wielrem cillinder en achteras keering na geen spannende dingen. Chassis is hard, en kan geen spannende roestige plekken ontdekken op de rest van de auto. Over 2 jaar nemen we de versnellingsbak ook maar even mee. Hij schiet zo nu en dan uit z'n 2e versnelling. Verder behoeft de electronica aandacht, maar daar komen we wel uit.

Ik heb alleen een vraagteken bij de motor.. Ik heb namelijk het vermoeden dat er een Marina 1275 motor in zit, gezien de plek van de oliefilter. Misschien dat een van jullie er iets meer over kan vertellen? Oliefitler duurt een kleine 2 weken... Iets met apparte draad enzo... :lol:

(EDIT na zoeken op het olie fitler nummer komt het overeen met een marina 1275 motor) Ben niet echt een purrist, maar wil hem wel nóg netter maken dan hij is.. Zo zit er een klein sportstuur in bv, en das niet echt mooi...



Goed, geen praatjes zonder plaatjes...
Bijlagen
Morris Minor (2).jpeg
Morris Minor (2).jpeg (255.77 KiB) 7123 keer bekeken
Morris Minor(5).jpeg
Morris Minor(5).jpeg (251.57 KiB) 7123 keer bekeken
Teake
Vast meubelstuk van het forum
Berichten: 558
Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
Locatie: Een West

Re: Morris Pickup

Bericht door Teake »

Er ligt hier nog wel een twee spaaks stuur van de Minor, dus dat zal geen groot probleem zijn...
Maar, Warme zuiden, over halen?
Zoveel verschil is er toch niet in het nederlandse klimaat?
nooit klaar met werken
Minor4Ever
Morris legende
Berichten: 294
Lid geworden op: zo 02 mar 2008 18:58:27
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Morris Pickup

Bericht door Minor4Ever »

Welkom in het zonnige zuiden (en ja het scheelt behoorlijk: hier in zo'n beetje 3 maanden pas 1 dag echt geregend wat in schril contrast staat met de rest van het land)! Dat blokje ziet er inderdaad uit als een Marina blok. Indien interesse, deel ik graag mijn ervaringen met motor & versnellingsbak revisie (zie ook mijn topic viewtopic.php?f=12&t=1085)
Te veel projecten en te weinig tijd...
DBD
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 03 jul 2017 21:02:16

Re: Morris Pickup

Bericht door DBD »

Ah, ja een ander stuur is wel wenselijk. Nu zit er zo'n klein speelgoed stuurtje in en dat stuurt voor geen meter...

Dat is ook precies wat ik bedoel met het warme zuiden. Noodweer? Nah enkel wat regen in de nacht, terwijl de rest van Nederland zowat aan het zwemmen is...

Het is een Marina blok, 1275 en heeft voldoende vermogen om vlot met het verkeer mee te kunnen. Alleen heb ik gisteren de waterpomp vervangen. Die was kapot gegaan door het lange stilstaan, niets bijzonders. De motor gaat ook steeds beter lopen. Heerlijk om mee te rijden. Mijn vrouw was verast, reed beter dan verwacht.

De versnellingsbak, die gaat ook hier gereviseerd worden. De eerste versnelling maakt behoorlijk geluid, de rest is prima. De tweede versnelling daar wilde hij wel eens uitschieten. Dat is nu niet meer het geval. Voor nu even rijden en een lijst maken van wat er moet gebeuren.
KEEPONMINORING
Vast meubelstuk van het forum
Berichten: 1233
Lid geworden op: ma 14 apr 2008 21:19:06
Locatie: ZEIST

Re: Morris Pickup

Bericht door KEEPONMINORING »

Is dit niet het ouwe pikuppie van Oostindiejer ?
Goed ding man!
Plaats reactie