Brexit - Minor of major voor onze hobby?

Even bijkletsen of wat laten zien. De koffiehoek is er de plek voor

Moderators: jan stolp, Michel, Willem

Theo van de Velde
Morris verslaafd
Berichten: 109
Lid geworden op: vr 01 aug 2014 16:25:29
Locatie: Den Bosch

Re: Brexit - Minor of major voor onze hobby?

Bericht door Theo van de Velde »

ardjemorrissen schreef: do 11 mar 2021 18:55:18 Ik heb vorige week weer een doos besteld bij ESM.
Nu was het ophalen bij postnl en gelijk de importkosten betalen bij het afhaalpunt. Het was er dus wel snel, maar 1/3e van de aankoopprijs kwam er bij aan kosten aan invoer.
Dus de prijzen van ESM moet je nu +33% doen? :shock:
Teake
Vast meubelstuk van het forum
Berichten: 558
Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
Locatie: Een West

Re: Brexit - Minor of major voor onze hobby?

Bericht door Teake »

Als het goed is, zijn de prijzen van ESM nu ex btw, en betaal je de BTW in nederland
nooit klaar met werken
Theo van de Velde
Morris verslaafd
Berichten: 109
Lid geworden op: vr 01 aug 2014 16:25:29
Locatie: Den Bosch

Re: Brexit - Minor of major voor onze hobby?

Bericht door Theo van de Velde »

Laatst wat in USA gekocht. Waarde € 50. Kreeg verzoek € 10 BTW + € 13 handelingskosten te betalen. Voor kleine bestellingen loont het dus niet. Bijna 50% toeslag ☹️
roel Hogervorst
Morris vriend
Berichten: 25
Lid geworden op: za 29 apr 2017 9:25:33
Locatie: 0649760112

Re: Brexit - Minor of major voor onze hobby?

Bericht door roel Hogervorst »

wel sneu dat die extra kosten niet gemeld worden bij aankoop. is er geen site waar je deze importkosten kan vinden/berekenen? ik heb ook wel is iets uit USA besteld(tweedehands) en heb toen de verkoper verzocht een lagere prijs op de papieren te zetten. Dit scheelde mij aanzienlijk.

misschien werkt dit nu ook voor iets uit de UK.
Teake
Vast meubelstuk van het forum
Berichten: 558
Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
Locatie: Een West

Re: Brexit - Minor of major voor onze hobby?

Bericht door Teake »

Je kunt het ook naar een lokaal adres sturen die het vervolgens als niet werkend onderdeel weer labelt en door stuurt.
Een bedrijf zal er voorzichtig mee zijn, en bij de grote veilingsite is de verkoop prijs gewoon opvraagbaar..
Maar het is een kwestie van tijd voor alles een beetje zijn weg gevonden heeft, tot die tijd kan een pakketje Morris onderdelen uit Australië misschien wel meer voor de hand liggen :D
nooit klaar met werken
ardjemorrissen
Morris vriend
Berichten: 69
Lid geworden op: zo 04 nov 2007 10:27:18
Locatie: Groede

Re: Brexit - Minor of major voor onze hobby?

Bericht door ardjemorrissen »

Theo van de Velde schreef: do 11 mar 2021 21:05:19
ardjemorrissen schreef: do 11 mar 2021 18:55:18 Ik heb vorige week weer een doos besteld bij ESM.
Nu was het ophalen bij postnl en gelijk de importkosten betalen bij het afhaalpunt. Het was er dus wel snel, maar 1/3e van de aankoopprijs kwam er bij aan kosten aan invoer.
Dus de prijzen van ESM moet je nu +33% doen? :shock:
Ik had inderdaad aan 113,80 euro aan klein spul besteld en moest bij het postnl afhaalpunt nog eens 36,57 euro afrekenen... Houd er dus inderdaad rekening mee dat je tegen de 30% extra kosten aan zit.
Every Mile with a big Smile! :)
'56 split 4-door - '66 Van
Plaats reactie