vrogere garage Groningen ?

Een leuke foto van een Morris gezien? Plaats hem hier.

Moderators: jan stolp, Willem

Plaats reactie
Evert
Morris vriend
Berichten: 34
Lid geworden op: za 10 nov 2012 16:47:26
Locatie: Julianadorp

vrogere garage Groningen ?

Bericht door Evert »

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Minor 1966
Minor 1952
MG-B
Humber Imperial 1966
Volvo 544 1963
Volvo 544 1961
BMW Z3 1999
Freddy
Morris legende
Berichten: 252
Lid geworden op: za 12 jun 2010 17:02:56

Bericht door Freddy »

Ik heb eens een oud boekje BMC dealers op de kop getikt. Volgens dat boekje was Garage Oosterhuis, Westerkade 11 te Groningen de Morris dealer.

Ook Google Streetview kun je het pand helaas niet bekijken omdat het nu een voetgangersgebied is (met ervoor een nieuw winkelcentrum), maar de bouwstijl van de panden die je wel kunt bekijken is hetzelfde als op de Morris-foto.

Ik vermoed dus dat de garage op de foto Garage Oosterhuis is, maar misschien dat iemand anders (oet Grun'n?) meer kan vertellen over de foto?
Freddy
Morris legende
Berichten: 252
Lid geworden op: za 12 jun 2010 17:02:56

Bericht door Freddy »

Mooi "speelgoed" heb je trouwens, Evert!
Alhoewel de Humber van de concurrent kwam (Rootes groep) is de Imperial een mooie auto.
En alhoewel ik niet een liefhebber ben van American Musclecars, is de Corvette C3 hierop een uitzondering. Die lange golvende lijn met eindeloze motorkap is echt geweldig mooi.
En als youngtimer heb je ook al één van de mooiste auto's in je verzameling: de BMW Z3.
Kortom, een mooie verzameling!

Tesamen met ook nog de MGB zou ik niet meer weten welke auto ik van stal moest halen voor een blokje om... Ooh ja, ik weet het wel: de Minor natuurlijk!
Teake
Vast meubelstuk van het forum
Berichten: 558
Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
Locatie: Een West

Bericht door Teake »

Ga er maar niet van uit dat de gevel nog goed te herkennen is, in Groningen maalde men niet om het neerhalen van oude gebouwen van historische waarde...
Als het klopt zit, of zat er de kijkshop op dat adres, en die waren volgens buurtgenoten laatst stevig bezig.
En omdat het nu een winkelstraat is, zijn de gevels op de begane grond vaak behoorlijk veranderd..

De beste kans heb je als je de oudere klanten weet te traceren, die kunnen vaak nog wel zeggen of het pand de juiste was.

Ik kan het oude vierkante pand aan de Keidam in Leeuwarden ook nog dromen, al staat het er al jaren niet meer.
nooit klaar met werken
Plaats reactie