Gespot
-
- Vast meubelstuk van het forum
- Berichten: 1233
- Lid geworden op: ma 14 apr 2008 21:19:06
- Locatie: ZEIST
-
- Vast meubelstuk van het forum
- Berichten: 1233
- Lid geworden op: ma 14 apr 2008 21:19:06
- Locatie: ZEIST
-
- Vast meubelstuk van het forum
- Berichten: 1233
- Lid geworden op: ma 14 apr 2008 21:19:06
- Locatie: ZEIST
-
- Vast meubelstuk van het forum
- Berichten: 1233
- Lid geworden op: ma 14 apr 2008 21:19:06
- Locatie: ZEIST
Zuivere Deense Morris met Deense vrouw op Deens parkeerterrein tijdens onze eerste maar zeker niet laatste Deense vakantie.
En we hadden ZON!
Ik wist niet dat ze geen overriders hadden trouwens...
Laatst gewijzigd door jan stolp op vr 20 jul 2012 20:18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Vast meubelstuk van het forum
- Berichten: 1233
- Lid geworden op: ma 14 apr 2008 21:19:06
- Locatie: ZEIST
Deense Minor
Behoudens het ontbreken van overriders zie ik ook geen M badge op de neus van de motorkap en is het net zoals bij de bedrijfswagens zoals de Van's een platte strip.
Henk
Henk
http://www.youtube.com/watch?v=4ialfvbk ... detailpage
http://www.youtube.com/watch?v=feadbYB5 ... detailpage
http://www.youtube.com/watch?v=ea5uX4jM ... detailpage
Henk Bannink stuurde mij deze links met het verzoek ze hier te plaatsen,
Groet Jan ( en Henk)
http://www.youtube.com/watch?v=feadbYB5 ... detailpage
http://www.youtube.com/watch?v=ea5uX4jM ... detailpage
Henk Bannink stuurde mij deze links met het verzoek ze hier te plaatsen,
Groet Jan ( en Henk)
-
- Vast meubelstuk van het forum
- Berichten: 1233
- Lid geworden op: ma 14 apr 2008 21:19:06
- Locatie: ZEIST
Het ontbreken van de M badge op de motorkap is een van de kenmerken van een Deense Minor 1000
Evenals de vermelding van "super"op het kofferdeksel.
Evenals de vermelding van "super"op het kofferdeksel.
Laatst gewijzigd door jan stolp op wo 25 jul 2012 21:48:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Vast meubelstuk van het forum
- Berichten: 1233
- Lid geworden op: ma 14 apr 2008 21:19:06
- Locatie: ZEIST
Bijzondere kombi
Bijzondere kombi op de foto.
Rechts op de foto twee auto's die me wat doen.
De witte R 4 F6 doet me denken aan de tijd dat onze kinderen nog kleine meisjes waren, en we vooral een betaalbare "ruimte" wagen nodig hadden. Alles ging mee koffers, de box, de kinderbedjes, de wieg en pakken linnen luiers.
Tja en op de foto staat daarnaast meen ik een DKW F 102 de laatste DKW die er gemaakt is. Er zat een hoge druk motor in van Mercedes, voor een economischer gebruik, of dat ook zo was betwijfel ik. De kleur was JAVAGRÜN herinner ik me nog. Hij had net als deze een wit topje. Bij de firma Coenen vlak bij de Douwe Egberts fabriek in Utrecht, werd er een schuifdak in gemonteerd. De A- en B- stijl waren vol met een keihard foam gespoten. Dus de afwatering van het schuifdak kon niet via de stijlen met slangetjes. Dus was er boven de goot boven de deuren sleufen voor de afwatering gemaakt. Als pa 80 reed dan leekt het wel of Feike Asma vals en vol op het orgel trapte. Fluiten dat dat deed. Daarnaast kwam er zwart glijvet uit de gleuven van het schufdak en bedierf het witte wit van het topje. Woest was pa en ging hij vele malen terug naar Coenen. Uiteindelijk was hij het helemaal zat en kocht hij een Audi Super 90. Ook weer Javagrün en met een wit topje maar een schuifdak nam hij nooit meer!
Henk
Rechts op de foto twee auto's die me wat doen.
De witte R 4 F6 doet me denken aan de tijd dat onze kinderen nog kleine meisjes waren, en we vooral een betaalbare "ruimte" wagen nodig hadden. Alles ging mee koffers, de box, de kinderbedjes, de wieg en pakken linnen luiers.
Tja en op de foto staat daarnaast meen ik een DKW F 102 de laatste DKW die er gemaakt is. Er zat een hoge druk motor in van Mercedes, voor een economischer gebruik, of dat ook zo was betwijfel ik. De kleur was JAVAGRÜN herinner ik me nog. Hij had net als deze een wit topje. Bij de firma Coenen vlak bij de Douwe Egberts fabriek in Utrecht, werd er een schuifdak in gemonteerd. De A- en B- stijl waren vol met een keihard foam gespoten. Dus de afwatering van het schuifdak kon niet via de stijlen met slangetjes. Dus was er boven de goot boven de deuren sleufen voor de afwatering gemaakt. Als pa 80 reed dan leekt het wel of Feike Asma vals en vol op het orgel trapte. Fluiten dat dat deed. Daarnaast kwam er zwart glijvet uit de gleuven van het schufdak en bedierf het witte wit van het topje. Woest was pa en ging hij vele malen terug naar Coenen. Uiteindelijk was hij het helemaal zat en kocht hij een Audi Super 90. Ook weer Javagrün en met een wit topje maar een schuifdak nam hij nooit meer!
Henk
-
- Vast meubelstuk van het forum
- Berichten: 1233
- Lid geworden op: ma 14 apr 2008 21:19:06
- Locatie: ZEIST
Het lijkt op Donker in de Meern
In 2006 waren we met de Uteregrit bij garage Donker in de Meern. De hele mise-en-scené zoals op deze Deense foto's van Jan lijkt erg op de zolder zoals die bij Jan Donker. Het enige verschil was dat het uitsluitend Engelse motorwagens waren en veel onderdelen. Verder barste het van de brommers van allerhande soort en afkomst. Ook een enkele motorfiets.
We mochten niet met meer dan 4 man de zolder op vanwege de vloer die aanvankelijk berekent op het gewicht, door het er maar bij proppen zodanig belast werd dat de draaglast/draagkracht verhoudingen enigzins uit balans waren geraakt.
Ik weet nog goed dat Anton Visser er zéér enthousiast over was, hij was overigens niet de enige.
Henk Bannink
We mochten niet met meer dan 4 man de zolder op vanwege de vloer die aanvankelijk berekent op het gewicht, door het er maar bij proppen zodanig belast werd dat de draaglast/draagkracht verhoudingen enigzins uit balans waren geraakt.
Ik weet nog goed dat Anton Visser er zéér enthousiast over was, hij was overigens niet de enige.
Henk Bannink