Laat zien die projecten
Laat zien die projecten
Yes, we hebben een rubriek Projecten en het genoegen is aan mij om de eerste te zijn die zijn project voorstelt onder deze nieuwe rubriek.
Ik hoop dat velen na mij zullen volgen en ongedwongen vertellen zullen over hun restauratie en reparatieklussen, zonder bang te zijn om een flater te slaan, of om domme technische dingen te zeggen uit onkunde, want iedereen is als leek begonnen en al doende leert men.
Hoofddoel is om die Morrisjes op de weg te houden en door elkaar deelgenoot te maken van wat we doen en tegenkomen kunnen we elkaar
helpen. Dus schroom niet en laat ons weten wat je bezig houdt!
Ik hoop dat velen na mij zullen volgen en ongedwongen vertellen zullen over hun restauratie en reparatieklussen, zonder bang te zijn om een flater te slaan, of om domme technische dingen te zeggen uit onkunde, want iedereen is als leek begonnen en al doende leert men.
Hoofddoel is om die Morrisjes op de weg te houden en door elkaar deelgenoot te maken van wat we doen en tegenkomen kunnen we elkaar
helpen. Dus schroom niet en laat ons weten wat je bezig houdt!
-
- Morris legende
- Berichten: 294
- Lid geworden op: zo 02 mar 2008 18:58:27
- Locatie: Limburg
- Contacteer:
hahaha, ik ken dat, Bart. Altijd te weinig tijd om aan de projecten te werken. Wordt tijd dat ik eens de staatsloterij win, dan zou ik de hele dag in mijn klushok zitten....Minor4Ever schreef:Super! Nu nog de tijd vinden om ook aan mijn project(en) te werken zodat ik ook daar over kan berichten...
Ik heb het nadeel dat mijn klushok niet aan huis is, zodat ik, op de avonden dat ik er niet ben, ook helemaal niets aan de auto's kan doen. En aangezien ik niet zo'n tv-kijker ben kan ik op die avonden mooi mijn site en de ledenadministratie bijwerken en op het forum berichten.
Maar over jouw mini's, sprites en midgets hoef je hier niet te berichten, dus dat valt dan toch wel mee?
Zou het wel leuk vinden om te zien waar je mee bezig bent.
Groeten
Freddy
-
- Morris legende
- Berichten: 294
- Lid geworden op: zo 02 mar 2008 18:58:27
- Locatie: Limburg
- Contacteer:
-
- Vast meubelstuk van het forum
- Berichten: 558
- Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
- Locatie: Een West
gelukkig staat mijn klushok aan het huis vast, er passen 2 auto's in, maar hij is en blijft te klein.
Achteraf had ik een hok van 100 vierkante meter moeten bouwen, of zelfs 150...
Maar, die van mij is verwarmd, en heeft HR++ ramen, en een stevige spouwmuur.
Maar misschien zet ik er ooit nog wel 200 vierkante meter bij, die ruimte heb ik dus wel.
Achteraf had ik een hok van 100 vierkante meter moeten bouwen, of zelfs 150...
Maar, die van mij is verwarmd, en heeft HR++ ramen, en een stevige spouwmuur.
Maar misschien zet ik er ooit nog wel 200 vierkante meter bij, die ruimte heb ik dus wel.
nooit klaar met werken
-
- Morris legende
- Berichten: 294
- Lid geworden op: zo 02 mar 2008 18:58:27
- Locatie: Limburg
- Contacteer:
-
- Vast meubelstuk van het forum
- Berichten: 558
- Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
- Locatie: Een West
Uit ervaring weet ik dat een droog hok, met spouw isolatie en dubbel glas, absoluut iets bijdraagt aan het welzijn van je auto, zeker tijdens langdurige restauratieklussen.
In mijn schuur, blijft blank metaal, ook voor langere tijd nog blank, en dat heeft zo wel zijn voordelen.
In mijn schuur, blijft blank metaal, ook voor langere tijd nog blank, en dat heeft zo wel zijn voordelen.
nooit klaar met werken
Mijn klushok is zo'n bedrijfsunit in een verzamelgebouw. Mijn drie morrisjes passen er in en dan heb ik nog een klein beetje vloeroppervlak over om te werken. Verder nog een zoldertje van ca 30m2 voor de reserveonderdelen.
Vooral 's zomers is het er erg prettig klussen: In de pauzes bakje koffie erbij, roldeur open en dan kijk ik uit over de velden en de zeedijk (het wad ligt 2 km verderop). Wie doet je wat?
Alles is ook dubbelwandig en kurkdroog, wat wel belangrijk is zoals Teake zei.
Ik was in mei/juni één van mijn auto's aan het schuren, toen de aandacht plotseling noodgedwongen verlegd moest worden naar mijn huis, waar een stuk vloer en enkele vloerbalken verrot bleken te zijn.
Dat aangepakt en gelijk maar de CV omgelegd.
Maar nu, bijna november, is het blanke staal nog steeds blank.
Wel baal ik er van dat ik nog niet de tijd gevonden heb om hem in de primer te zetten, want het is natuurlijk wel een beetje het noodlot tarten...
Maar effe terug naar de topic:
Wie durft het aan "Ter Leering ende Vermaeck" om iets over zijn restauratie- of reparatieklus te vertellen op het forum?
Vooral 's zomers is het er erg prettig klussen: In de pauzes bakje koffie erbij, roldeur open en dan kijk ik uit over de velden en de zeedijk (het wad ligt 2 km verderop). Wie doet je wat?
Alles is ook dubbelwandig en kurkdroog, wat wel belangrijk is zoals Teake zei.
Ik was in mei/juni één van mijn auto's aan het schuren, toen de aandacht plotseling noodgedwongen verlegd moest worden naar mijn huis, waar een stuk vloer en enkele vloerbalken verrot bleken te zijn.
Dat aangepakt en gelijk maar de CV omgelegd.
Maar nu, bijna november, is het blanke staal nog steeds blank.
Wel baal ik er van dat ik nog niet de tijd gevonden heb om hem in de primer te zetten, want het is natuurlijk wel een beetje het noodlot tarten...
Maar effe terug naar de topic:
Wie durft het aan "Ter Leering ende Vermaeck" om iets over zijn restauratie- of reparatieklus te vertellen op het forum?
-
- Vast meubelstuk van het forum
- Berichten: 558
- Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
- Locatie: Een West
troost je,
Die van mij heeft ruim een jaar blank gestaan, deze zomer toch even wat beschermende verf gehad, maar de afgelopen 3 maanden heb ik er niets aan kunnen doen.
Altijd was er wel en reden om niets te doen.
Of ik had geen tijd thuis, of ik zat te ver vliegen van huis...
Heeft er nog iemand een tijdmachine in de aanbieding?
Die van mij heeft ruim een jaar blank gestaan, deze zomer toch even wat beschermende verf gehad, maar de afgelopen 3 maanden heb ik er niets aan kunnen doen.
Altijd was er wel en reden om niets te doen.
Of ik had geen tijd thuis, of ik zat te ver vliegen van huis...
Heeft er nog iemand een tijdmachine in de aanbieding?
nooit klaar met werken
Ook ik heb mijn hobbyhok mogen vernieuwen. Ruim drie jaar bouwen en afwerken maar nu is het klaar.
Wel een beetje uit de hand gelopen dit project. Dubbele garage, gastenverblijf, sauna, douche en toilet grote opberg zolder en ruime werkplaats met heteluchtverwarming.
Naar schatting ruim 4000 uur aan gewerkt. Maar nu is het genieten.
Wel een beetje uit de hand gelopen dit project. Dubbele garage, gastenverblijf, sauna, douche en toilet grote opberg zolder en ruime werkplaats met heteluchtverwarming.
Naar schatting ruim 4000 uur aan gewerkt. Maar nu is het genieten.
Credo quia absurdum
Ik ben juist zo blij dat de grotere projecten afgesloten zijn.
De traveller heeft ook weer een geldige APK en is merkbaar stijver geworden na laswerk,nieuwe achterspatborden en vervangen van een deel van het houtwerk.
groet Jan
Laatst gewijzigd door jan stolp op wo 01 jun 2016 19:50:13, 1 keer totaal gewijzigd.
M'n eerste Morris
Hallo ,
Zal mezelf eerst eens voorstellen, ik ben Calvin en heb een tijdje geleden mijn eerste auto gekocht : een Morris Minor series II uit 1953. Het is wel een opknapper
Laatst heb ik m aan de praat gekregen en hij loopt als een zonnetje. Aangezien ik mijn rijbewijs nog niet heb ben ik maar 1 keer op en neer de straat door gegaan alleen merkte meteen dat de remmen niet werkten.
Ik heb de hoofdremcilinder eraf gehaald en die was niet meer goed dus ben opzoek naar een nieuwe of goede 2e hands. Ook staat hij nog op Engelse papieren die ik er allemaal bij heb volgens mij ( Heritage Trust, alle MOT vanaf ong 1980) en de papieren van de auto nu natuurlijk, voor zover ik weet en wat de RDW zij hoef ik alleen langs te komen met alle papieren , de Morris en koplampen voor rechts rijdend verkeer.
Zal mezelf eerst eens voorstellen, ik ben Calvin en heb een tijdje geleden mijn eerste auto gekocht : een Morris Minor series II uit 1953. Het is wel een opknapper
Laatst heb ik m aan de praat gekregen en hij loopt als een zonnetje. Aangezien ik mijn rijbewijs nog niet heb ben ik maar 1 keer op en neer de straat door gegaan alleen merkte meteen dat de remmen niet werkten.
Ik heb de hoofdremcilinder eraf gehaald en die was niet meer goed dus ben opzoek naar een nieuwe of goede 2e hands. Ook staat hij nog op Engelse papieren die ik er allemaal bij heb volgens mij ( Heritage Trust, alle MOT vanaf ong 1980) en de papieren van de auto nu natuurlijk, voor zover ik weet en wat de RDW zij hoef ik alleen langs te komen met alle papieren , de Morris en koplampen voor rechts rijdend verkeer.
-
- Vast meubelstuk van het forum
- Berichten: 558
- Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
- Locatie: Een West
Als je de volledige / juiste V5C hebt, of het export document waar het chassisnummer op staat is het de meest eenvoudige oplossing.
Zo niet, dan moet hij ook APK gekeurd vooraf.
Ik heb de mijne enkele weken geleden laten keuren bij de RDW, afspraak maken, trailer regelen, alles bekijken, en papieren in huis.
APK is niet nodig wanneer het volledige buitenlandse kentekenbewijs er bij is.
Wanneer dit er niet bij is, moet alles werken.
Mijn remmen en koplampen zijn niet op werking getest, het was hal inrijden, identiteit controleren en er weer uit.
Een auto met eerste toelating voor 1960 is niet meer apk plichtig.
Onderdelen kun je vaak prima bij ESM in engelamd bestellen, maar ook de nederlandse engelse specialisten / groothandel heeft mogelijk nog wel iets liggen.
Ik zou gewoon voor nieuw gaan met de remmen, bij de series 2 kan dat waarschijnlijk nog wel.
Handboeken zijn er ook nog wel, ik heb een stapeltje thuis liggen.
Zo niet, dan moet hij ook APK gekeurd vooraf.
Ik heb de mijne enkele weken geleden laten keuren bij de RDW, afspraak maken, trailer regelen, alles bekijken, en papieren in huis.
APK is niet nodig wanneer het volledige buitenlandse kentekenbewijs er bij is.
Wanneer dit er niet bij is, moet alles werken.
Mijn remmen en koplampen zijn niet op werking getest, het was hal inrijden, identiteit controleren en er weer uit.
Een auto met eerste toelating voor 1960 is niet meer apk plichtig.
Onderdelen kun je vaak prima bij ESM in engelamd bestellen, maar ook de nederlandse engelse specialisten / groothandel heeft mogelijk nog wel iets liggen.
Ik zou gewoon voor nieuw gaan met de remmen, bij de series 2 kan dat waarschijnlijk nog wel.
Handboeken zijn er ook nog wel, ik heb een stapeltje thuis liggen.
nooit klaar met werken