Split van 1954
Split van 1954
Hallo, hier Uithuizermeeden (gr) Ben net in de AOW dus tijd zat.
Vandaag een split window uit 1954 gekregen vanuit Belgie, (met Deens kenteken) moet deels gelast worden op diverse plaatsen.
Wil hem gaan topchoppen en geheel verbouwen. Als er Morris Minor liefhebbers zijn in de regio, kom gerust kijken en bakkie doen.
Vandaag een split window uit 1954 gekregen vanuit Belgie, (met Deens kenteken) moet deels gelast worden op diverse plaatsen.
Wil hem gaan topchoppen en geheel verbouwen. Als er Morris Minor liefhebbers zijn in de regio, kom gerust kijken en bakkie doen.
Laatst gewijzigd door kjvdlinde op di 08 nov 2016 23:03:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Vast meubelstuk van het forum
- Berichten: 558
- Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
- Locatie: Een West
Re: Spit van 1954
De originele 803 motor er nog in?
Chrome lijstjes rondom de ramen erbij?
En nog de teller voor het stuur?
Mijn 1951 MM heeft een paar jaar gekost, de zoektocht naar de onderdelen nog het meeste.
Chrome lijstjes rondom de ramen erbij?
En nog de teller voor het stuur?
Mijn 1951 MM heeft een paar jaar gekost, de zoektocht naar de onderdelen nog het meeste.
nooit klaar met werken
Re: Split van 1954
Ja de teller klok inderdaad voor het stuur.
Ik heb een blok van een herald sprite (1200cc) met een ribcagebak, en speciale uitlaad.
Voorzien van schijfremmen.
Moet helemaal conpleet zijn.
Heb begin gemaakt met restaureren.
Ik heb een blok van een herald sprite (1200cc) met een ribcagebak, en speciale uitlaad.
Voorzien van schijfremmen.
Moet helemaal conpleet zijn.
Heb begin gemaakt met restaureren.
Laatst gewijzigd door kjvdlinde op di 08 nov 2016 23:03:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Vast meubelstuk van het forum
- Berichten: 558
- Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
- Locatie: Een West
Re: Spit van 1954
Ik heb nog een extra zwarte motorkap liggen, en woon niet heel ver uit de buurt.
De provincie Groningen is hier op loopafstand .
En afhankelijk van je achteras, ligt er ook nog een aandrijfas
De provincie Groningen is hier op loopafstand .
En afhankelijk van je achteras, ligt er ook nog een aandrijfas
nooit klaar met werken
Re: Split van 1954
Een west in vlakbij ja.
Heb geen idee wat ik nog nodig heb.
Motorkap heb ik en aandrijf as ook.
Zie wel wat ik t.z.t. nodig heb.
Heb geen idee wat ik nog nodig heb.
Motorkap heb ik en aandrijf as ook.
Zie wel wat ik t.z.t. nodig heb.
Laatst gewijzigd door kjvdlinde op di 08 nov 2016 23:04:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Split van 1954
Je kunt me vinden op facebook, daar plaats ik ook foto's.
Laatst gewijzigd door kjvdlinde op di 08 nov 2016 23:05:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Split van 1954
Wat ik wel nodig heb zijn 4 zwarte biezen tussen spatborden en koets. Waar?
Laatst gewijzigd door kjvdlinde op di 08 nov 2016 23:05:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Vast meubelstuk van het forum
- Berichten: 558
- Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
- Locatie: Een West
Re: Spit van 1954
ESM, East Sussex Minors,
http://www.morrisminorspares.com/body-i ... ey-p828874
http://www.morrisminorspares.com/body-i ... ey-p828874
nooit klaar met werken
Re: Split van 1954
Wat is het schroefdraad van de spatbord bouten? 5/16?
Zoek een tap.
Zoek een tap.
Laatst gewijzigd door kjvdlinde op di 08 nov 2016 23:05:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Vast meubelstuk van het forum
- Berichten: 558
- Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
- Locatie: Een West
Re: Spit van 1954
De oudjes zijn allen vaak voorzien van BSF, zie hier de lijst.
http://www.mmoc.org.uk/viewtopic.php?f=4&t=51709
5/16 BSF dus voor de spatborden.
Wat niet gelijk is aan enkele andere 5/16 soorten.
Ik heb ooit bij toeval een setje tappen gevonden, die achteraf ook bij de MM hoorden.
http://www.mmoc.org.uk/viewtopic.php?f=4&t=51709
5/16 BSF dus voor de spatborden.
Wat niet gelijk is aan enkele andere 5/16 soorten.
Ik heb ooit bij toeval een setje tappen gevonden, die achteraf ook bij de MM hoorden.
nooit klaar met werken
Re: Split van 1954
Heb jij een tap liggen Teake?
En of motorkap scharnieren?
En of motorkap scharnieren?
Laatst gewijzigd door kjvdlinde op do 01 dec 2016 17:44:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Vast meubelstuk van het forum
- Berichten: 558
- Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
- Locatie: Een West
Re: Split van 1954
Beide gaan wel lukken denk ik
Scharnieren zijn er overigens in 2 types, met of zonder een kleine bult aan de binnenkant.
De originele voor de Splitscreen schijnen vlak te zijn, dit is het deel wat je ziet boven de boutjes in de carrosserie, als je het scharnier optilt.
Scharnieren zijn er overigens in 2 types, met of zonder een kleine bult aan de binnenkant.
De originele voor de Splitscreen schijnen vlak te zijn, dit is het deel wat je ziet boven de boutjes in de carrosserie, als je het scharnier optilt.
nooit klaar met werken
Re: Split van 1954
Ik moet zaterdag naar Haulerwijk, kan ik dan ff langskomen?
Mail me dan je adres op kjvdlinde@hotmail.com
Mail me dan je adres op kjvdlinde@hotmail.com
-
- Vast meubelstuk van het forum
- Berichten: 558
- Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
- Locatie: Een West
Re: Split van 1954
De tap opgezocht, ik heb er gelukkig meer dan 1.
Grappig genoeg staat op 2 andere passende tappen, geen BSF, maar NF, het zal de leeftijd van het gereedschap zijn.
Ook heb ik 2 scharnieren klaargelegd, eentje origineel voor het type, en eentje met bult.
Er staan zaterdag 2 auto's in de schuur, de MM staat wel redelijk ver naar achteren, in de winterstand.
Ik was de afgelopen tijd nog even met de kachel aan het werk geweest, maar omdat er nu pekel ligt, mag hij er even niet meer uit.
Grappig genoeg staat op 2 andere passende tappen, geen BSF, maar NF, het zal de leeftijd van het gereedschap zijn.
Ook heb ik 2 scharnieren klaargelegd, eentje origineel voor het type, en eentje met bult.
Er staan zaterdag 2 auto's in de schuur, de MM staat wel redelijk ver naar achteren, in de winterstand.
Ik was de afgelopen tijd nog even met de kachel aan het werk geweest, maar omdat er nu pekel ligt, mag hij er even niet meer uit.
nooit klaar met werken