Wat is het hier rustig!

Vragen, opmerkingen en suggesties over het gebruik van de site en het forum kun je hier kwijt. Dus geen inhoudelijke vragen over de Morris.

Moderators: jan stolp, Michel, Willem

Freddy
Morris legende
Berichten: 252
Lid geworden op: za 12 jun 2010 17:02:56

Bericht door Freddy »

Minor4Ever schreef:In ieder geval wordt er op het moment iets meer gepost :lol:
:D :D :D :D :D :D :D

Nu nog een categorie Projecten en wat makkelijker foto's uploaden en we zijn er :lol:
jan stolp
Morris legende
Berichten: 424
Lid geworden op: di 30 okt 2007 22:41:49
Locatie: ijlst

Bericht door jan stolp »

Ik volg een aantal forums (scheepvaart) maar daar is het 's zomers ook altijd rustiger als 's winters.
Groet Jan
Michel
Webmaster
Berichten: 163
Lid geworden op: ma 30 apr 2007 21:38:47
Locatie: Renkum

Bericht door Michel »

Mede forum leden,

Wellicht leuk om even de geschiedenis van het forum uit te leggen. Een jaar of 5 geleden was ik niet gelukkig over de gang van zaken binnen de club. Mijn suggestie om een forum op te zetten werd niet met enthousiasme ontvangen door te beheerder van de officiele clubsite.

Ik heb toen op eigen iniatief het huidige forum opgezet omdat ik dat gewoon een goed idee vond. Nu 5 jaar later ben ik voorzitter van de Morris club en probeer vanuit die positie de club verder te krijgen. Het beheer van het forum doe ik nog steeds zelf. Wel gaan we proberen het forum in de nieuwe clubsite te intergreren.

Ik ben blij met jullie discussie over eventueel nieuwe onderdelen op het forum. Ik zal " projecten" gaan aanmaken. Waar past hij het beste onder?

Van de omweg met de foto's ben ik mij bewust. Dit is toen bewust gekozen omdat ik de site prive financierde en het uploaden van foto's veel diskruimte koste op de server en dat werd redelijk kostbaar. Ook de kans van een virus welke met een foto kan meekomen en die je daarna in je database stopt is een risico. Volgens mij werken de meeste forum's met de constructie die we hier ook gebruiken.

Laatste vraag, wie wil mij helpen als moderator op sommige onderdelen. Ik merk gewoon dat ik wat tijd tekort kom om alles netjes bij te houden. Ook mensen met meer kennis van de techniek van de PHP omgeving is welkom. Op dat gebied ben ik echt een hobbyist, ik weet meer van auto's :D

M.a.w laat maar horen wat jullie willen, ik zal kijken wat ik kan doen.

Groeten Michel
Voorzitter, moderator en webmaster........
Credo quia absurdum
Freddy
Morris legende
Berichten: 252
Lid geworden op: za 12 jun 2010 17:02:56

Bericht door Freddy »

Michel schreef: Ik heb toen op eigen iniatief het huidige forum opgezet omdat ik dat gewoon een goed idee vond. Nu 5 jaar later ben ik voorzitter van de Morris club en probeer vanuit die positie de club verder te krijgen. Het beheer van het forum doe ik nog steeds zelf.

Van de omweg met de foto's ben ik mij bewust. Dit is toen bewust gekozen omdat ik de site prive financierde
Hallo Michel,
Nu ik bovenstaand gelezen heb kan ik niet anders zeggen dan: Petje af en hulde!

Zoals ik eerder zei in de discussie hierboven, denk ik dat een forum een enorme aanvulling kan zijn op de club. Aangezien jij dit forum gestart bent, neem ik aan dat jij dit ook inziet. Een forum kan een uitstekende vorm van interactie zijn tussen bestuur en leden en leden onderling. Het werkt sneller en actueler dan een website of clubblad.

Vandaar ook dat ik de discussie aanzwengelde om te zorgen dat het forum een nieuwe impuls kreeg. Want als een forum niet gevoed wordt, bloedt het vanzelf dood en dat zou zonde zijn.
Momenteel is het een beetje een vorm van vraag en antwoord, terwijl ik hoop dat men met bv. Projecten ook wat meer verteld over wat hun bezig houdt op Morris-gebied. Persoonlijk denk ik trouwens dat Projecten bovenaan in de Huiskamer moet staan.

Wat betreft de foto's: Ik snap je beweegredenen. Hoe anderen het doen weet ik niet, maar bij andere forums waar ik af en toe bezig ben(www.keversite.nl (van toen ik de kever nog had) en www.mmoc.org.uk), kun je de foto's direct uploaden. Dit werkt wel een stuk prettiger en is ook laagdrempeliger voor de minder handigen met de computer onder ons, denk ik.

Als laatste: met PHP ben ik helemaal niet bekend, maar ik wil mij,
naast de ledenadministratie, wel als vrijwilliger opgeven voor moderator o.i.d. Het zou mooi zijn als we met z'n allen het forum naar een hoger plan kunnen tillen.
Groeten
Freddy
jan stolp
Morris legende
Berichten: 424
Lid geworden op: di 30 okt 2007 22:41:49
Locatie: ijlst

Bericht door jan stolp »

Ik sluit me helemaal aan bij mijn buurman uit de grote stad
:wink:
Ook ik heb niet zo'n diepgaande kennis van PHP maar met hulp van Monique die zich altijd als een tijger in zulke kwesties stort komen we er vast wel.
Dus het Modder eten wil ik wel voort zetten.
Groet Jan
Oma Druk
Morris vriend
Berichten: 56
Lid geworden op: za 09 feb 2013 22:58:39
Locatie: Alkmaar

Inderdaad, het is hier stil

Bericht door Oma Druk »

Hallo Freddy,

Sinds een week ben ik ook lid van deze club, de Minor heb ik sedert december van het vorige jaar, maar het plan er één aan te schaffen was er al heel lang.
Derhalve surf ik al een hele tijd af en toe naar deze site, maar i.d.d. er gebeurd hier niet zo veel, misschien komt het wel omdat MM liefhebbers geen tijd over houden om actief te zijn op de site, te veel projecten en te weinig tijd, zoals ik hier ook lees.

Toch heb jij me, na het bezoeken van jouw site alweer op een idee gebracht, ik heb nog wat jaren 60 camera's van m'n vader waarvan ik niet zo goed weet wat er mee te doen, behalve er een rolletje in stoppen en er mee gaan fotograferen, op de voorstoel van de Minor neerleggen is i.d.d. een leuke aanvulling op de sfeer die het autootje uitstraalt.

Zo lijkt een kofferrek op het achter deksel met daarop een oude leren koffer met de reclame van mijn bedrijf erop helemaal te gek, zeker omdat je volgens het reglement van de Wegen Wacht je auto niet commercieel mag gebruiken, zo'n koffer haal je er bij pech gewoon af.

Misschien moeten we maar gewoon meer op de site schrijven, misschien komen de discussies dan wel op gang, want er is veel te vragen en even zoveel te vertellen.

Groetjes,

Christien de Haan
Mijn Saloon is een snoepie
Minor4Ever
Morris legende
Berichten: 294
Lid geworden op: zo 02 mar 2008 18:58:27
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door Minor4Ever »

Ik zie dat de laatste weken er wat meer activiteit op het forum is, al zijn het deels dubbel geplaatste berichten ;)
Te veel projecten en te weinig tijd...
Minor4Ever
Morris legende
Berichten: 294
Lid geworden op: zo 02 mar 2008 18:58:27
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door Minor4Ever »

Ben een weekje in Italië geweest en ik zie dat er toch heel wat berichtjes zijn gepost! Het lijkt alsof Minor-liefhebbend Nederland het forum langzaam begint te ontdekken 8)
Te veel projecten en te weinig tijd...
KEEPONMINORING
Vast meubelstuk van het forum
Berichten: 1233
Lid geworden op: ma 14 apr 2008 21:19:06
Locatie: ZEIST

reactie

Bericht door KEEPONMINORING »

Mannen,
Ik heb het ‘idee’ en meer dan dat is het ook niet....dat ik wekelijks deelneem aan het forum.
Ik kijk dagelijks op het forum, zoveel is zeker.
Dat er initiatieven genomen worden om het gebruik van het Forum te vergroten, juich ik van harte toe.
Aan jullie zal het niet liggen.
Al moet ik eerlijk toegeven dat ik nu moet gaan opzoeken wat een ‘Avatar’ is.
Ook plaats ik met grote regelmaat berichten op de home site van onze MMCN.
Met maximale Minorale groeten,
Henk,
evenementenman en dus bestuurslid van de MMCN.

Afbeelding
Freddy
Morris legende
Berichten: 252
Lid geworden op: za 12 jun 2010 17:02:56

Bericht door Freddy »

Henk,
Is het misschien een idee om het forum eens uitgebreid aandacht te geven in de Minorage?
Ik denk dat er nog een boel leden zijn, die de weg naar het forum nog niet kennen....
Groet
Freddy
Plaats reactie