Wat is het hier rustig!

Vragen, opmerkingen en suggesties over het gebruik van de site en het forum kun je hier kwijt. Dus geen inhoudelijke vragen over de Morris.

Moderators: jan stolp, Michel, Willem

Freddy
Morris legende
Berichten: 252
Lid geworden op: za 12 jun 2010 17:02:56

Wat is het hier rustig!

Bericht door Freddy »

Ik vroeg mij af wat er met het forum aan de hand is.... Want wat is het hier rustig aan het worden!

Groet
Freddy
Teake
Vast meubelstuk van het forum
Berichten: 558
Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
Locatie: Een West

Bericht door Teake »

Vandaag zat (een deel van) het ledental in Waalwijk, waarschijnlijk hooguit het zuidelijke deel.
Ik had er geen 5 uur rijden voor over, om in de regen te gaan kijken.

Ik ben benieuwd of zoiets ook eens in regio Lelystad georganiseerd kan worden, voor de Utrechtenaren net zo ver rijden, maar voor de noordelijke liefhebber een stuk dichterbij...
Op de Engelse site (www.mmoc.org.uk) is het flink drukker, maar daar zitten ook meer jongeren die actief zijn heb ik het idee.
nooit klaar met werken
Minor4Ever
Morris legende
Berichten: 294
Lid geworden op: zo 02 mar 2008 18:58:27
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door Minor4Ever »

Ik kijk toch bijna elke dag wel een keer op het forum, maar post zeker niet elke dag. Er zijn heeeeel veel dagen zonder nieuwe berichten...
Te veel projecten en te weinig tijd...
Freddy
Morris legende
Berichten: 252
Lid geworden op: za 12 jun 2010 17:02:56

Wat is het hier rustig deel 2

Bericht door Freddy »

En het werd stiller en stiller....

We hebben ongeveer 400 clubleden notabene, dan moet er toch wel wat gediscussieerd kunnen worden over onze gezamenlijke hobby? Het hoeft niet alleen bij technische vragen te blijven.

Hoe kunnen we een nieuwe input geven aan dit forum?
Voorstellen????


Een voorstel van mij: Misschien een categorie Projecten?
Daarin kan iedereen laten zien waar hij/zij mee bezig is (bv complete restauraties, deelrestauraties, ombouwen, tunen enz enz.)

Wie heeft andere voorstellen om er weer wat leven in te blazen?
Minor4Ever
Morris legende
Berichten: 294
Lid geworden op: zo 02 mar 2008 18:58:27
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door Minor4Ever »

Projecten lijken mij een prima voorstel. De vraag is echter hoeveel internetters er zitten tussen de leden. Ik betwijfel of dat er veel zullen zijn...
Te veel projecten en te weinig tijd...
Teake
Vast meubelstuk van het forum
Berichten: 558
Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
Locatie: Een West

Bericht door Teake »

Tja, het probleem hier is dat je foto's van je vorderingen alleen indirect kunt plaatsen, terwijl dat op andere plekken direct gaat.
Leeftijd speelt minder, als het te moeilijk is slaan ook de jiongeren het over ;)

Ik ben dus al langere tijd met een MM bezig, hij komt langzaam maar zeker in de buurt van het eindresultaat.
En staat nu in de grondverf, helaas te wachten op de richtbank.

De neus blijkt 2 cm om te staan, die moet eerst recht voor het laatste laswerk aan de voorkant mag gebeuren.
nooit klaar met werken
Freddy
Morris legende
Berichten: 252
Lid geworden op: za 12 jun 2010 17:02:56

Nieuwe input?

Bericht door Freddy »

Ik weet niet hoeveel internetters er zijn tussen de leden, maar deelname aan een forum lijkt me zelfs voor digibeten te doen.

Foto's uploaden is inderdaad wel erg omslachtig. Zo vind ik het al knap, Teake, dat je een avatar hebt. Want om die te plaatsen kun je niet eens rechtstreeks bladeren door je eigen computer om het van daaruit te uploaden (is dit goed Nederlands? :? )
Laatst gewijzigd door Freddy op zo 21 okt 2012 22:41:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Teake
Vast meubelstuk van het forum
Berichten: 558
Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
Locatie: Een West

Bericht door Teake »

Ik zou het niet weten, ook ik behoor tot de groep die het Nederlands pas op latere leeftijd heeft moeten leren.
De eerste jaren sprak ik slechts Fries ;)
Het riskante van het plaatjes laden op de huidige manier, is dat de plaatjes zoek kunnen raken.
Ook die van mij staat ergens geparkeerd, waar door een kleine wijziging het plaatje onbereikbaar wordt.

Eigenlijk is dat niet meer van deze tijd, plaatjes moeten gewoon bij de pagina zelf staan, en desnoods automatisch verkleind worden tot een acceptabel formaat.

Overigens ben ik redelijk thuis in het digitale.
Ooit begonnen als auto monteur bij Molenaar in Leeuwarden, speel ik nu vanaf thuis, via het internet, met machines aan de andere kant van deze aardkloot..
Ik laat mijn collega's via een excel document, de data uit een machine trekken die 6000 kilometer verderop staat.
Een avatar stelt dus niet al te veel voor, in mijn situatie dan.
nooit klaar met werken
Freddy
Morris legende
Berichten: 252
Lid geworden op: za 12 jun 2010 17:02:56

Bericht door Freddy »

Avatar is nu ook bij mij gelukt, maar inderdaad omslachtig....

@Moderator (Michel?):
-->Is het mogelijk om een nieuwe categorie "Projecten" aan het forum toe te voegen?

--> Kunnen we foto's ook makkelijker plaatsen? Nu moet je ze elders uploaden en vervolgens op een ingewikkelde manier op dit forum zetten. We denken dat dit remmend werkt bij veel gebruikers....Zie ook onderstaand:
Teake schreef:Het riskante van het plaatjes laden op de huidige manier, is dat de plaatjes zoek kunnen raken.
Ook die van mij staat ergens geparkeerd, waar door een kleine wijziging het plaatje onbereikbaar wordt.

Eigenlijk is dat niet meer van deze tijd, plaatjes moeten gewoon bij de pagina zelf staan, en desnoods automatisch verkleind worden tot een acceptabel formaat.
--> Zijn er vanuit de het bestuur ook ideeën om het forum (nieuw) leven in te blazen?
Minor4Ever
Morris legende
Berichten: 294
Lid geworden op: zo 02 mar 2008 18:58:27
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door Minor4Ever »

De eerste vraag die bij mij op komt is: Hoeveel bestuursleden zitten er eigenlijk op het forum? Of moet ik die vraag niet stellen :roll:
Te veel projecten en te weinig tijd...
Teake
Vast meubelstuk van het forum
Berichten: 558
Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
Locatie: Een West

Bericht door Teake »

Misschien moet die vraag juist op een andere plek gesteld worden?
nooit klaar met werken
Freddy
Morris legende
Berichten: 252
Lid geworden op: za 12 jun 2010 17:02:56

Bericht door Freddy »

Jullie hebben gelijk. Het forum is niet de plaats voor een discussie met het bestuur.

We moeten het bestuur er wel bij betrekken, lijkt me, want van daaruit (en daarin...) kan het draagvlak voor het forum wel vergroot worden.
Dat kan gebeuren in een ledenvergadering of dat we het per mail aankaarten bij alle bestuursleden, zodat ze er gezamenlijk over na kunnen denken en misschien dat er uit de volgende bestuursvergadering wat positiefs komt.

Dat laatste wil ik wel op me nemen. Daarbij verwijs ik dan naar dit topic.

Hoe lijkt dit jullie?
Laatst gewijzigd door Freddy op wo 19 sep 2012 8:05:03, 1 keer totaal gewijzigd.
jan stolp
Morris legende
Berichten: 424
Lid geworden op: di 30 okt 2007 22:41:49
Locatie: ijlst

Bericht door jan stolp »

Wat betreft bestuursleden die op het forum zitten;Henk Bannink volgt het en plaatst ook regelmatig en ook Michel ,de voorzitter is actief op het forum.
Groet jan
Freddy
Morris legende
Berichten: 252
Lid geworden op: za 12 jun 2010 17:02:56

Bericht door Freddy »

Hallo Jan,
Dat klopt: Henk kom ik regelmatig tegen op het forum (alhoewel de laatste tijd wat minder volgens mij) en Michel iets minder. Maar dat doet er niet toe, hoeveel bestuursleden er deelnemen of niet. Overigens was mijn vraag aan het bestuur absoluut niet als kritiek bedoeld.
Diepe buiging voor die mensen die zich in hun vrije tijd willen inzetten voor onze club. Niets dan lof!

Een bestuur kan het forum niet alleen maken, dat moeten de leden doen.
De vraag is dus: hoe krijgen we die andere 300 leden op het forum?
Als ik zie dat een berichtje van mij een jaar oud is en dat het nog het laatste berichtje is, dan kun je niet zeggen dat het forum erg leeft onder de leden...

Terwijl een forum volgens mij een uitgelezen medium is als bindmiddel binnen de club. Meer nog dan het clubblad of de website.
Men kan er (technische) informatie, kennis en wetenswaardigheden a la minute uitwisselen, maar ook kunnen mensen hun projecten laten zien (vandaar mijn voorstel van een categorie Projecten) of afspraken maken om gezamenlijk ergens heen te gaan. Een forum kan een levendige toegevoegde waarde zijn voor een club, lijkt me, maar dan moet het wel gedragen worden door bestuur en leden. Vandaar mijn vraag of het bestuur mee wil denken om het forum nieuw leven in te blazen.

Als het zo doorgaat ben ik bang dat we over een jaar geen forum meer hebben, want hoe minder er gepost wordt, hoe minder mensen kijken en dus ook weer minder posten. Zo krijg je een neerwaartse spiraal....

De punten tot nu toe om het forum te reanimeren zijn:
- Categorie Projecten toevoegen.
- Foto's moeten makkelijker te plaatsen zijn (liefst op de site zelf en niet indirect)
- Evt. categorie "Voorstellen" (waarin deelnemers aan het forum zich met hun auto kunnen voorstellen)?

Andere ideeën zijn welkom en wellicht dat het bestuur ook mee kan denken?

Maar nogmaals: het bestuur alleen kan het forum niet maken, dat moeten wij doen.
Minor4Ever
Morris legende
Berichten: 294
Lid geworden op: zo 02 mar 2008 18:58:27
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door Minor4Ever »

In ieder geval wordt er op het moment iets meer gepost :lol:
Te veel projecten en te weinig tijd...
Plaats reactie