Priseas Moer

Hier kun je terecht met al je technische vragen met betrekking tot motor,versnellingsbak, achteras enz. enz.

Moderators: Michel, Willem

Plaats reactie
Minor4Ever
Morris legende
Berichten: 294
Lid geworden op: zo 02 mar 2008 18:58:27
Locatie: Limburg
Contacteer:

Priseas Moer

Bericht door Minor4Ever »

Heeft iemand een suggestie over de vraag hoe ik de priseas moer van de versnellingsbak kan vastzetten? Met welk moment moet hij überhaubt worden vastgezet?
Te veel projecten en te weinig tijd...
Teake
Vast meubelstuk van het forum
Berichten: 558
Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
Locatie: Een West

Bericht door Teake »

Voor het vasthouden zijn er twee opties, in de vierde versnelling zetten en de uitgaande as met een zelf gemaakt hulpstukje vast houden, of een oude koppelingsplaat pakken en die gebruiken als hulpmiddel ,et bijvoorbeeld een griptang er op.
Heb je de bak open liggen, werkt een stuk koper tussen de tandwielen ook wel, omdat het koper zachter is dan de tanden, kun je redelijk veel kracht uitoefenen zonder bang te zijn voor schade.
Momenten staan vaak wel in het handboek verstopt, omdat ik een MM heb, staan ze dus voor de latere versie niet in de mijne.
nooit klaar met werken
Minor4Ever
Morris legende
Berichten: 294
Lid geworden op: zo 02 mar 2008 18:58:27
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door Minor4Ever »

Dank voor het snellen antwoord :) Blokkeren lukt nog wel door twee versnellingen in te schakelen (gaat overigens niet zomaar!), maar ik heb niet echt een dop die diep genoeg is om over de priseas te gaan. Is daar niet een handig stuk gereedschap voor?
Te veel projecten en te weinig tijd...
Teake
Vast meubelstuk van het forum
Berichten: 558
Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
Locatie: Een West

Bericht door Teake »

Dat zal een speciale dop gaan worden, of een zelf aangepaste dop / ringsleutel / pijpsleutel.
Als ik naar mijn garage tijd terug kijk, hadden we vele speciale doppen, zeg maar een soort van pijpsleutel met een vierkant gat er in voor de ratel of momentsleutel.
nooit klaar met werken
Plaats reactie