vervangen remcylinders achter

Hier kun je terecht met al je technische vragen met betrekking tot motor,versnellingsbak, achteras enz. enz.

Moderators: Michel, Willem

Plaats reactie
Huib61@me.com
Morris vriend
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 07 aug 2017 20:45:55
Locatie: Tiel

vervangen remcylinders achter

Bericht door Huib61@me.com »

Sinds mei van dit jaar ben ik in het bezit van een Traveller uit 1970. Nu lekt de remcilinder links achter en moet ik dus aan de slag om deze te vervangen. Ik heb begrepen dat je dan zowel links als rechts moet vernieuwen en dus heb ik tijdens mijn vakantie in Engeland 2 remcilindertjes gekocht. Wie kan mij advies geven hoe ik dit moet aanpakken en waar ik rekening mee moet houden. Ik ben wel handig, maar heb nog geen ervaring met het sleutelen aan deze techniek.
Bijlagen
IMG_0098.JPG
IMG_0098.JPG (84.15 KiB) 3835 keer bekeken
Teake
Vast meubelstuk van het forum
Berichten: 558
Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
Locatie: Een West

Re: vervangen remcylinders achter

Bericht door Teake »

Je begint met de auto omhoog, en op blokken zetten,
wielen er af, trommels er af, en soms moet je even de remmen terug stellen om ze er af te krijgen.
Draaien en trekken werkt vaak het beste.
Vervolgens een lijmtang op de rubber slang naar de remcilinder om hem dicht te knijpen, en de cilinder demonteren.
Monteren met de ontluchting open, de lijmtang eraf, en even wachten tot de ontluchting vloeistof laat zien.
nippel dicht, trommel er weer op, en de andere kant eerst.

Dan een helder slangetje aan de ontluchtingsnippel, voldoende vloeistof in het reservoir, en het slangetje in een jampotje laten eindigen.
Iemand een paar keer op het rempedaal laten drukken, ingedrukt houden, ontluchtingsnippel open en weer dicht.
Nog een par keer pompen tot er geen luchtbellen meer te zien zijn en het pedaal hard aanvoelt.
Wel tussendoor op het rem olie niveau letten.
nooit klaar met werken
Huib61@me.com
Morris vriend
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 07 aug 2017 20:45:55
Locatie: Tiel

Re: vervangen remcylinders achter

Bericht door Huib61@me.com »

Bedankt, dat klinkt niet heel ingewikkeld en zou moeten lukken.
Plaats reactie