Hoog stationair lopen

Hier kun je terecht met al je technische vragen met betrekking tot motor,versnellingsbak, achteras enz. enz.

Moderators: Michel, Willem

Plaats reactie
ardjemorrissen
Morris vriend
Berichten: 69
Lid geworden op: zo 04 nov 2007 10:27:18
Locatie: Groede

Hoog stationair lopen

Bericht door ardjemorrissen »

Afgelopen week toen ik met de morris reed begon hij een hoger toerental te draaien. Bij het optrekken en daarbij loslaten van het gas, bleef en blijft het toerental hangen, bij het verder schakelen gaat hij weer naar Beneden, waardoor het vervolgens weer opnieuw begint.

Iemand een idee waar het probleem kan zitten? Er zit een elektronische benzinepomp op, geen hoger olieverbruik...

Gaskabel of valse lucht aanvoer als ik wat Google? Iemand ook eens dit voorval gehad?
Every Mile with a big Smile! :)
'56 split 4-door - '66 Van
Teake
Vast meubelstuk van het forum
Berichten: 558
Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
Locatie: Een West

Re: Hoog stationair lopen

Bericht door Teake »

Een beetje laat antwoord, ik zat bijna drie weken in Canada.
Komt de kabel wel in een keer goed terug. of loopt deze wat stroef?
Laat iemand je pedaal even in drukken, en kijk onder de motorkap of de hevel met de hand terug te drukken is naar de beginpositie.
Kijk ook even of alle slangen goed vast zitten, en er geen scheuren in de rubber delen rondom de carburateur zitten.
nooit klaar met werken
ardjemorrissen
Morris vriend
Berichten: 69
Lid geworden op: zo 04 nov 2007 10:27:18
Locatie: Groede

Re: Hoog stationair lopen

Bericht door ardjemorrissen »

Ha Teake,

Het was inderdaad het voetje waar de gaskabel invast zit en welke niet meer terug schoot. De kabel was nagenoeg gebroken en waarschijnlijk niet voldoende kracht meer. Nieuwe gaskabel erin gedaan en hij rijdt weer prima!
Every Mile with a big Smile! :)
'56 split 4-door - '66 Van
Plaats reactie