Beste Forumleden,
De remcilinders van mijn recent aangeschafte Morris zijn aan vervanging toe. Helaas weet de vorige eigenaar niet welk type remolie is gebruikt.
Kan een van jullie aangeven hoe uit te maken is welk type remolie is toegepast. Ik heb al wel gelezen dat silicone remolie paarsachtig gekleurd zou moeten zijn en de gewone remolie kleurloos tot amberkleurig zou moeten zijn. Ik ben echter niet overtuigd van de betrouwbaarheid van deze stelling.
Daarnaast zou ik ook willen weten wat jullie ervaringen zijn met de zgn. Pattern en OE(original) remcilinders. De OE zijn ca. 3x zo duur. Betekent dit ook dat de Pattern cilinders 3 X niks zijn of kan ik er op vertrouwen dat een goed bekend staande handelaar in East Sussex geen rommel verkoopt?
Groeten,
John
Remolie
-
- Vast meubelstuk van het forum
- Berichten: 558
- Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
- Locatie: Een West
Re: Remolie
Ik ben bij de mensen in east Sussex binnen geweest, en moet zeggen dat ik daar een goede indruk van heb gekregen.
En natuurlijk gaat het overal wel eens fout.
Voor remolie uit die tijd geldt dar DOT 4 het meest waarschijnlijk is.
De rubbers van de afdichtingen zijn degene die de eisen stellen.
Als ESM meldt dat er DOT4 in kan, is het eenvoudig, gewoon vullen en doorspoelen tot er alleen maar schoon vloeistof uit de ontluchting komt.
Ik heb hier zowel DOT 4 als DOT 5 staan, het laatste is voor de dagelijkse auto van de vrouw, welke ik van RHD naar LHD heb om mogen bouwen.
En natuurlijk gaat het overal wel eens fout.
Voor remolie uit die tijd geldt dar DOT 4 het meest waarschijnlijk is.
De rubbers van de afdichtingen zijn degene die de eisen stellen.
Als ESM meldt dat er DOT4 in kan, is het eenvoudig, gewoon vullen en doorspoelen tot er alleen maar schoon vloeistof uit de ontluchting komt.
Ik heb hier zowel DOT 4 als DOT 5 staan, het laatste is voor de dagelijkse auto van de vrouw, welke ik van RHD naar LHD heb om mogen bouwen.
nooit klaar met werken