linker ventilatie raampje

Alle vragen over lassen, Traveller hout, plaatwerk ed. mag je hier stellen.

Moderators: Michel, Willem

Plaats reactie
aad
Morris vriend
Berichten: 50
Lid geworden op: di 30 okt 2012 20:51:53
Locatie: Klundert

linker ventilatie raampje

Bericht door aad »

Beste morris liefhebbers
Ik ben op zoek naar een linker en rechter ventitatie raampje incl rubbers de kleur maakt mij niet uit
Het betreft voor een Morris minor saloon 2 deurs 1968
Deze raampjes zijn helaas niet bij de groothandel te koop in nederland
In engeland zijn ze wel los te koop bestellen is voor mij geen probleem maar betalen met een credit cart word moeilijk deze bezit ik niet
ze willen ook geen rekening nummer geven om het geld over te maken
vandaar deze oproep de oude zijn helaas te roestig om nog op te knappen

evt iemand die mij kan helpen om ze toch uit engeland te bestellen is van harte welkom
ik ben u dankbaar als u mij kan helpen :)
gr Aad van der Lauw
Teake
Vast meubelstuk van het forum
Berichten: 558
Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
Locatie: Een West

Bericht door Teake »

Ik heb zelf een setje bij Jef Smit uit Ezinge gehaald, mogelijk heeft hij er nog wel een paar.
En het zou me verbazen dat er niet meer te krijgen zijn.

Heb je hier al eens gekeken:
http://www.mmoc.org.uk/viewforum.php?f=8

Betalen doe ik vaak per paypal, een creditcard heb ik ook niet.
Tot nu toe heb ik me daar prima zonder kunnen redden, zelfs tanken in Amerika gaat gewoon met de Maestro pinpas.
nooit klaar met werken
aad
Morris vriend
Berichten: 50
Lid geworden op: di 30 okt 2012 20:51:53
Locatie: Klundert

Bericht door aad »

Beste Teake
bedankt voor je reactie bestellen in engeland is voor mij geen optie
zonder een iban nummer kan ik geen geld overmaken naar engeland of ik moet het gaan brengen ik denk dat ze nog achterlopen op de europesch regelgeving iban is toch tegenwordig de manier om betalingen te doen naar buitenland [europa]
ik ga eens zoeken naar de web side van Jef Smit
bedankt gr aad
Teake
Vast meubelstuk van het forum
Berichten: 558
Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
Locatie: Een West

Bericht door Teake »

Jef heeft helaas geen site, maar op dit moment wel een advertentie op marktplaats:
Hij biedt nu Norton commando 750cc combat blokdelen aan.
nooit klaar met werken
Freddy
Morris legende
Berichten: 252
Lid geworden op: za 12 jun 2010 17:02:56

Bericht door Freddy »

Hallo Aad,
Tegenwoordig heb ik wel een creditcard en dat besteld wat makkelijker, maar ik bestel mijn nieuwe spullen altijd bij ESM in Engeland en daar kun je wel met IBAN betalen, als je daar om vraagt.
Ik heb het even voor je opgezocht:

E.S.M Morris Minors Ltd
IBAN; GB 55 NWBK 602215 65508556
BIC; NWBK GB 2L

Via hun website kun je de spullen in het winkelmandje doen en bij de mededelingen even aangeven dat je geen creditcard hebt en per "Banktransfer" wilt betalen. Je krijgt dan een factuur en bankgegevens op de mail.

Hun website is: http://www.morrisminorspares.co.uk/

Kun je tevens die chroomrand voor je ruit bestellen :lol:

Tweedehands spul kun je inderdaad heel goed bij Jef Smit verkrijgen. Hij zit alleen niet bij jou in de buurt, namelijk in noord-Groningen, maar hij verstuurd het ook wel dacht ik. Als je in de buurt bent moet je er zeker eens gaan kijken: het is een universum op zich ! :D

Succes,
Freddy
aad
Morris vriend
Berichten: 50
Lid geworden op: di 30 okt 2012 20:51:53
Locatie: Klundert

Bericht door aad »

Beste Freddy bedankt voor alle moeite ik ben hier enorm mee geholpen
hopelijk komt de betaling naar engeland hiermee toch nog in orde
gr aad
jan stolp
Morris legende
Berichten: 424
Lid geworden op: di 30 okt 2007 22:41:49
Locatie: ijlst

Bericht door jan stolp »

Vervallen
Laatst gewijzigd door jan stolp op wo 14 nov 2012 23:09:17, 1 keer totaal gewijzigd.
KEEPONMINORING
Vast meubelstuk van het forum
Berichten: 1233
Lid geworden op: ma 14 apr 2008 21:19:06
Locatie: ZEIST

Zaken doen met GB

Bericht door KEEPONMINORING »

Ik doe het op een af te raden manier maar het werkt tot op heden perfect.
Ik bestel mijn onderdelen bij http://www.tomroy.co.uk.
Doe de euro's in een enveloppe, soms in twee of drie afhankelijk van de hoogte van het bedrag. En stuur het op. Chris Brandsby, de uitbater van Tom Roy Minor parts, zoekt net zo lang tot dat hij heeft wat ik nodig heb. Soms erg goed tweedehands. Hij accepteerd de gestuurde euro's. Ik krijg een mail dat hij het geld binnen heeft en een week later is het bezorgt!
Zoals je kunt zien schiet het aardig op met mijn Traveller.
Afbeelding

Henk
Freddy
Morris legende
Berichten: 252
Lid geworden op: za 12 jun 2010 17:02:56

Bericht door Freddy »

@Henk: Wat een ludieke manier van bestellen, Henk! haha. Zo ging dat in de tijd toen onze Morrisjes nog nieuw waren (alleen deed je toen hetzelfde bedrag in guldens in de enveloppe i.p.v. euro's) :cry: .
Schitterende foto ook! :lol:

@Jan: Ik heb je (inmiddels vervallen) berichtje gelezen en ben het ten dele met je eens. Misschien heb ik wat te uitgebreid de bestelprocedure omschreven, maar als dat zo is, is dat omdat ik enthousiast een mede-minorist wil helpen. Ik wil in ieder geval niemand voor de kop stoten.

Aan de andere kant doe ik dat als privépersoon en spreek ik niet voor de club. Juist op een forum kun je mekaar helpen door goede/slechte ervaringen uit te wisselen. Iedereen is vrij om, zonder eigen commercieel oogpunt, zijn ervaring uit te dragen zodat een ander er mee geholpen is. Er zullen ongetwijfeld ook zat mensen zijn die goede ervaringen hebben met Nederlandse leveranciers en/of clubsponsors. Ik heb dat zelf trouwens ook, maar bij grotere bestellingen laat ik het meestal uit Engeland komen omdat dat vaak net wat gunstiger is en ook ik op de euro's (of ponden) moet letten.

Nogmaals; ik wil niemand tegen het hoofd stoten, maar als privépersoon lijkt het me geen schadelijke boodschap. Het zou anders zijn als de MMCN adviezen voor leveranciers gaat geven. Dan gaat jouw verhaal wel helemaal op.

Groet
Freddy
jan stolp
Morris legende
Berichten: 424
Lid geworden op: di 30 okt 2007 22:41:49
Locatie: ijlst

Bericht door jan stolp »

Ja,Freddy ik heb hem laten vervallen omdat er de kans is dat er een enorme discussie losbrand en daar zit ik niet op te wachten.
Ook ik bestel spullen in Engeland als het zo uitkomt maar ik wilde alleen onder de aandacht brengen dat er ook Nederlandse leveranciers zijn ,waar ik overigens ook wel spullen bestel als dat zo uitkomt.
Dat zou dus mijn "boodschap"zijn voor mensen die nog niet geheel weten waar Abraham de mosterd haalt.
Groeten Jan
Ik ben helemaal overtuigd van jouw goede bedoelingen.
Het zou mooi zijn als men meer dat Iban nummer kan gebruiken .Ik ben ook lid van Minor Commercial o.i.d. de naam schiet me zo niet te binnen maar daar stuur ik ook geld naar toe in een envelop en dat werkt prima ...... :lol:
Freddy
Morris legende
Berichten: 252
Lid geworden op: za 12 jun 2010 17:02:56

Bericht door Freddy »

Sa is t mar krekt, Jan!
Geen ellenlange discussie, maar een adviesje op zijn tijd kunnen we allemaal wel eens gebruiken :wink:
Teake
Vast meubelstuk van het forum
Berichten: 558
Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
Locatie: Een West

Bericht door Teake »

Voor degene met drempelvrees: kijk eens naar het voordeel wat je behaalt met betalen en ontvangen via Paypal, in de niet- euro landen.

Ik wilde er eerst ook niet aan, maar de eerste aanschaf van een boek uit Hongkong maakte het direct ontzettend interesant.
Ook het ontvangen van geld via Paypal gaat dan opeens een stuk gemakkelijker, zeker uit het buitenland.
Binnenlandse betalingen doe ik gewoon via de bank, maar je kunt eigenlijk iedereen met een mailadres, geld toesturen via paypal, wat vaak ook nog voordelen oplevert bij verzending en verzekeren tijdens verzending.

Betalen van spullen via Ebay, is dan opeens een eitje als je ergens onderweg bent, met een beetje smartphone doe je het vanuit je hotelkamer.
nooit klaar met werken
Teake
Vast meubelstuk van het forum
Berichten: 558
Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
Locatie: Een West

Bericht door Teake »

Mocht je nog zoeken:

Deze accepteerd Maestro en Paypal:
http://www.ebay.co.uk/itm/MORRIS-MINOR- ... 27cc16ab00
http://www.ebay.co.uk/itm/MORRIS-MINOR- ... 27cc16ab03
wat je niet nodig bent kun je weer doorverkopen...
nooit klaar met werken
Freddy
Morris legende
Berichten: 252
Lid geworden op: za 12 jun 2010 17:02:56

Paypal

Bericht door Freddy »

Klopt, Teake, wat je zegt over Paypal. Het werkt erg makkelijk.

Het heeft wel twee kleine nadelen:
1/ Die andere persoon moet wel een Paypal-account hebben, anders werkt het niet.
2/ Als ontvanger krijg je een paar procent (ik geloof 4%, maar pin me daar niet op vast) minder dan het overgeschreven bedrag, omdat dat de provisie voor Paypal is. Soms hebben verkopers dat in de prijs ingecalculeerd.

Ik gebruik het regelmatig, want bij Ebay is het een algemeen veel gebruikt betaalmiddel. Daarbuiten is het minder gangbaar. (Paypal is trouwens een onderdeel van Ebay; net als Marktplaats).
Plaats reactie