Pees in het voorrruitrubber

Alle vragen over lassen, Traveller hout, plaatwerk ed. mag je hier stellen.

Moderators: Michel, Willem

Plaats reactie
hugosmies51
Morris verslaafd
Berichten: 110
Lid geworden op: wo 26 mei 2010 22:31:04
Locatie: Voorburg

Pees in het voorrruitrubber

Bericht door hugosmies51 »

Toen ik mijn Traveller afbouwde heb ik vreselijk geworsteld om de beruchte pees in het raamrubber te krijgen. Uren heb ik er over gedaan en ik had werkelijk lamme armen. Ondanks de correcte pezentrekker.
Tot mijn verdriet bleek later de afdichting niet waterdicht. Wat te doen. Leo Nolden zei tegen me: "gewoon die pees eruit, dan kan je het rubber oplichten. Kit er tussen en de pees er weer in." Als ik ergens geen zin in had . . . . Maar ja een lekkende voorruit is ook niets.
Eruit was makkelijk zat en het kitten ging ook heel makkelijk. En ik heb nu de oplossing om de pees er makkelijk in te krijgen. Siliconenspray in de groef van het rubber. Pees steeds een stukje verwarmen met een verfafbrander (niet te heet natuurlijk) en met de pezentrekker op zijn plek. Een beetje wrikkende beweging werkt het beste. Ik denk dat hij er in een kwartier weer inzat.
Altijd al een Minor gewild. En ik heb er nu een!
Teake
Vast meubelstuk van het forum
Berichten: 558
Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
Locatie: Een West

Bericht door Teake »

in mijn tijd gebruikten we banden montage pasta van tip/top, dat is eigenlijk speciaal bedoeld om rubber gladjes op zijn plek te laten glijden, maar gewoon afwasmiddel werkt ook.

Wat wel belangrijk is , is dat het glijmiddel niet het rubber aantast.
nooit klaar met werken
Plaats reactie