Hallo, sedert deze week in het bezit van een Morris Minor 2 doors Saloon uit 1965. Nederlandse makelij als die informatie klopt.. APK tot maart 2019 dus dacht ik; veilig op de weg. Dochter is eigenlijk eigenaresse en pa gaat het werk doen. Na het nodige krabwerk om een overmaat aan teer, tectyl en kit weg te krijgen blijkt de voor- en achterophanging resp. rechtsvoor en linksachter levensgevaarlijk weggerot....! Wat betekent APK nog?
Het wordt dus lassen aan die bodem en chassisbalkjes enz.
Heeft iemand een draaispit dat toevallig niet in gebruik is geleend zou mogen worden; uiteraard met goede afspraken.
Hoop op een positieve reactie!
0624422202
Eef de Bruin
Draaispit
-
- Vast meubelstuk van het forum
- Berichten: 558
- Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
- Locatie: Een West
Re: Draaispit
Ik heb daarvoor een kantelbrug gebruikt van een lid uit Leeuwarden.
We stonden achteraf beide te bieden op dezelfde brug, en toen ik dat zag heb ik met hem afgesproken dat hij hem koopt, en ik hem bij hem thuis bezorgde na hem even gebruikt te hebben.
Maar bij die van mij was het niet echt veel werk, ondanks zijn 66 jaar is de wielophanging nog redelijk origineel.
Ik moest de voorste balk alleen vervangen omdat deze na een aanrijding geknikt was.
Voorste chassisbalk is ook prima te doen vanaf de grond, mits de motor en bak er uit is.
Bijkomend voordeel is veel meer ruimte om te lassen.
Achter weet ik het niet, die van mij is daar nog krijtgaaf.
Is het de bevestiging van de bladveren die weg is?
Want dan moet de as los, en heb je ook weinig aan een kantelbrug.
We stonden achteraf beide te bieden op dezelfde brug, en toen ik dat zag heb ik met hem afgesproken dat hij hem koopt, en ik hem bij hem thuis bezorgde na hem even gebruikt te hebben.
Maar bij die van mij was het niet echt veel werk, ondanks zijn 66 jaar is de wielophanging nog redelijk origineel.
Ik moest de voorste balk alleen vervangen omdat deze na een aanrijding geknikt was.
Voorste chassisbalk is ook prima te doen vanaf de grond, mits de motor en bak er uit is.
Bijkomend voordeel is veel meer ruimte om te lassen.
Achter weet ik het niet, die van mij is daar nog krijtgaaf.
Is het de bevestiging van de bladveren die weg is?
Want dan moet de as los, en heb je ook weinig aan een kantelbrug.
nooit klaar met werken
Re: Draaispit
Heel fijn zo'n snelle reactie; bedankt! Echter bij mijn bolhoeden moet ik echt de boel op 90* hebben om echt veel te lassen aan de onderzijde. "Ondersteboven" (mig)lassen is niet te doen! Ik hoop op een echt draaispit...
Evert45
Evert45
-
- Vast meubelstuk van het forum
- Berichten: 558
- Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
- Locatie: Een West
Re: Draaispit
Ik heb in de jaren dat ik in de garage aan het lassen was, nooit een auto op een draaispit gehad
Gewoon op de twee kolom hefbrug wanneer ik midden onder de auto moets zijn, of op de 4 kolom wanneer ik aan de dorpels moest lassen.
Een vereiste is wel dat het te lassen materiaal schoon is, spetters en druppels ijzer zijn pijnlijk op de huid.
Mijn Prius heeft ook een nieuwe chassisbalk gekregen, hier gewoon op de vloer.
Was best te doen.
Overigens kun je met de kantelbrug de auto ook 90 graden opzij rollen, je monteerd deze aan de wielbouten vast, en rolt hem dan opzij.
Dat is iets vlotter te doen dan een draaispit door de auto heen, maar vereist ook een iets bredere garage.
Gewoon op de twee kolom hefbrug wanneer ik midden onder de auto moets zijn, of op de 4 kolom wanneer ik aan de dorpels moest lassen.
Een vereiste is wel dat het te lassen materiaal schoon is, spetters en druppels ijzer zijn pijnlijk op de huid.
Mijn Prius heeft ook een nieuwe chassisbalk gekregen, hier gewoon op de vloer.
Was best te doen.
Overigens kun je met de kantelbrug de auto ook 90 graden opzij rollen, je monteerd deze aan de wielbouten vast, en rolt hem dan opzij.
Dat is iets vlotter te doen dan een draaispit door de auto heen, maar vereist ook een iets bredere garage.
nooit klaar met werken