Claxon van 7 amper misschien te zwaar?

Voor vele nog steeds een een moeilijk te bevatten deel van de Morris. Hier vind je hulp.

Moderators: Michel, Willem

Plaats reactie
Oma Druk
Morris vriend
Berichten: 56
Lid geworden op: za 09 feb 2013 22:58:39
Locatie: Alkmaar

Claxon van 7 amper misschien te zwaar?

Bericht door Oma Druk »

Beste Morris Mensen,

Ik ben hier al een tijdje niet meer langs geweest, maar ik heb ook al geruime tijd niet meer meer met Morrie gereden.
Misschien is het de leeftijd maar ik durf niet zo goed meer.

Mijn kinderen rijden er af en toe mee en mijn jongste zoon heeft zich zo'n beetje opgewerkt tot conservator van het autootje, wassen poetsen enz.
Maar nu heeft hij er onlangs zo'n schorre T Ford toeter ingezet, toen had ik al iets van; als dat maar geen kwaad kan, maar ja het klonk wel leuk.
Nu na enige tijd beginnen er toch wat storingen op te treden zoals; vanzelf toeteren in bocht ook zelfs bij het openen van het portier en tot overmaat van ramp had mijn dochter tijdens het de garage inrijden vonken bij haar knieën.
Ik heb de bekabeling voor zover zichtbaar nagekeken en daar was niets aan te zien, maar na wat speurwerk op het internet kwam ik er achter dat zo'n toetertje 7 Ampère trekt,dat lijkt mij toch wat te veel voor de stuurdop schakelaar en eventueel de sleper.

Alles functioneert nog de claxon incluis dus ik zal het speeltje afkoppelen en de oude claxon weer aansluiten.
Eventueel lijkt het me verstandig om ook de schakelaar en de sleper schoon te maken (vonkenroet).

kan ik daar zonder het stuur eraf te halen bij?
Help.

Groetjes,

Christien
Mijn Saloon is een snoepie
Teake
Vast meubelstuk van het forum
Berichten: 558
Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
Locatie: Een West

Re: Claxon van 7 amper misschien te zwaar?

Bericht door Teake »

Je kunt ook de ford toeter van 7 Ampere blijven gebruiken, maar dan moet je er een relais tussen zetten.
Het sleepcontact bedient dan slechts dat spoeltje, en gaat weer als vanouds een leven lang mee.
Nadeel is wel dat de toeter snel op toeren is, en wat minder verschil in tonen heeft.

Bij mijn MM is dat sleepcontact prima bereikbaar onder de stuurkolom.
nooit klaar met werken
Oma Druk
Morris vriend
Berichten: 56
Lid geworden op: za 09 feb 2013 22:58:39
Locatie: Alkmaar

Re: Claxon van 7 amper misschien te zwaar?

Bericht door Oma Druk »

Dank je wel Teake, ik denk dat ik gewoon het oude piepertje (hoogtonige claxon) maar weer aansluit en i.d.d. de sleper even schoonmaak als dat zo makkelijk gaat, op verbrande bedrading zitten we ook niet te wachten.

Groetjes,

Christien
Mijn Saloon is een snoepie
Plaats reactie